همه چیز درباره دستگاه لیزر بدون درد و سوختگی

درد و سوختگی لیزر 1

 دستگاه لیزر بدون درد و سوختگی

افراد باید بدانند که هیچ دستگاه لیزر بدون درد و سوختگی وجود ندارد و نباید به تبلیغات توجه کنند. زیرا استفاده از لیزر و رفع موهای زائد با استفاده از آن همیشه با مقداری درد و سوزش همراه است، اما این درد و سوزش در هنگام استفاده از برخی دستگاه ها کمتر از بقیه می باشد.
تمامی خرید دستگاه لیزر موهای زائد با استفاده از امواج نوری و حرارتی اقدام به رفع موهای زائد و از بین بردن رنگدانه های موها می کنند.
اشعه ها و گرمای ایجاد شده توسط آنها می توانند سبب ایجاد درد و سوزش در پوست افراد شوند. البته مقدار سوزش و درد در پوست نواحی مختلف بدن مانند زیر بغل، ساق پا، بیکینی و … با یکدیگر فرق می کنند.
در این میان هر چه طول موج دستگاه لیزر بیشتر باشد، نفوذ آن به لایه های مختلف پوست بیشتر می شود و افراد باید درد بیشتری را تحمل کنند.
پس افراد باید به دنبال استفاده از دستگاه هایی بروند که دارای طول موج متعادلی باشند و بتوانند با تعداد جلسات کمتر و بدون احساس سوزش و تغییر رنگ در پوست به رفع موهای زائد بدن خود بپردازند.

درد و سوختگی لیزر 1

کدام دستگاه لیزر بدون درد و سوختگی است؟

دستگاه های لیزر مختلفی در کلینیک های درمانی و بهداشتی موجود هستند که افراد مختلف از آنها برای رفع موهای زائد خود استفاده می کنند.
از انواع آنها می توانیم به دستگاه لیزر دایود، کندلا nd-yag، سوپرانو آیس(shr) و کندلا الکس اشاره کرد.
تمامی این دستگاه ها در هنگام رفع موهای زائد بدن افراد از ژل های خنک‌کننده استفاده می کنند، اما طول موج آنها و سرعت انجام کار توسط هر کدام نسبت به دیگری متفاوت می باشد.
لیزر دایود با طول موج 808 نانومتر کار می کند که می تواند برای رفع موهای زائد پوست های تیره مؤثر باشد و به خوبی موهای زائد ضخیم را از بین ببرد. اما استفاده از این روش دارای بازدهی کمی است و برای تمام پوست ها قابل استفاده نمی باشد.
روش لیزر کندلا nd-yag اشعه هایی با طول موج بالای 1064 نانومتر را روی پوست می تابانند. استفاده از این روش بیشتر برای پوست های تیره و برنزه مناسب می باشد. طول موج بالای این روش سبب شده است که افراد در هنگام استفاده از آن درد زیادی را تحمل کنند.
اما روش لیزر کندلا الکس دارای طول موج کمی به اندازه 755 نانومتر می باشد. این روش رنگ پوست را تغییر نمی دهد و به دلیل اینکه به لایه های پوست نفوذ نمی کند، استفاده از آن درد و سوزش زیادی به همراه ندارد.
استفاده از این روش لیزر برای پوست های تیره مناسب نمی باشد و ممکن است اثرات سوختگی بر جای بگذارد.
در این میان روش shrدارای طول موج پایین 690 نانومتر می باشد که با درد بسیار کمی همراه است، اما افراد باید برای نتیجه گیری مثبت از این روش تعداد جلسات خود را زیاد کنند و صبر زیادی داشته باشند.
کندلا الکس و کندلا nd-yag، دستگاه هایی هستند که برای رفع موهای زائد بدن افراد مختلف با رنگ پوست های متفاوت مناسب هستند. افراد از دستگاه لیزر کندلا الکس برای پوست های روشن و از دستگاه کندلا nd-yag برای پوست های تیره و برنزه استفاده می کنند.

ادامه مطلب  تاثیر لیزر بر باروری: آیا لیزر باعث ناباروری می شود؟

برای مقایسه دستگاه لیزر با دستگاه تیتانیوم پلاس میتوانید لینک رو کلیک کرده
قابل ذکر است که دستگاه لیزر سوپرانو آیس یاshr نیز برای تمام پوست ها با رنگ های متفاوت استفاده می شود.
در ادامه مطلب دستگاه لیزر بدون درد و سوختگی باید بگوییم که روش های کاری دستگاه های کندلا وshr با یکدیگر متفاوت هستند. در دستگاه لیزر کندلا اشعه به شدت به یک نقطه تابانده می شود و موهای آن قسمت را از بین می برد و سپس به نواحی و نقاط دیگر حرکت داده می شود.

دستگاه بدون درد لیرز
اما دستگاه هانس آلمان به گونه ای دیگر عمل می کند، طول موج این دستگاه کم است و برای پاک کردن موهای زائد یک نقطه از پوست، باید دستگاه را بارها در طول کار روشن و خاموش کرد تا شدت گرمای تابیده شده بر پوست کاهش یابد.
قابل ذکر است که این دستگاه ها در حین انجام کار با استفاده از سیستم های خنک‌کننده پوست را به خوبی خنک می کنند تا هم درد بیمار کاهش یابد و هم جلو سوختگی پوست گرفته شود.

از کجا بدانیم دستگاه لیزر بدون خطر و سوختگی است؟

همانطور که گفته شد دستگاه لیزر شرکت رابین مدیکال بدون درد و سوختگی وجود ندارد و این افراد و پزشکان هستند که باید بتوانند بهترین دستگاه را انتخاب کنند.
اندازه طول موج، سرعت دستگاه لیزر و تبحر فردی که دستگاه لیزر را در اختیار دارد، از مهم ترین مواردی می باشند که مقدار درد، سوزش و سوختگی را در هنگام رفع موهای زائد مشخص می کنند.
افراد باید بدانند که بهتر است قبل از استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد، موهای بدن خود را کوتاه کنند، از کرم های بی حس کننده استفاده کنند و به متخصصانی مراجعه کنند که سرعت دستگاه را با توجه به میزان موهای زائد بدن، نازک و یا ضخیم بودن آنها و همچنین نوع پوست تنظیم کنند

ادامه مطلب  طول موج‌ های کاری در دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر بدون درد33

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره دستگاه لیزر مو

از طریق فرم زیر می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش و پشتیبانی درتماس باشید