طول موج‌ های کاری در دستگاه لیزر موهای زائد

طول موج‌ های کاری در دستگاه

همواره از بین‌ بردن موهای زائد یک دغدغه تکراری برای افراد است که در سایت رابین مدیکال کلی اطلاعات در مورد روش‌های گوناگونی برای ازبین‌بردن موهای زائد وجود دارد. بهترین و ماندگارترین روش از بین بردن موهای زائد لیزر کردن موها است؛ زیرا در این روش موهای زائد شما کاملاً از بین می‌روند و دیگر نیازی نیست به‌صورت مداوم نگران از بین بردن موهای زائد خود باشید. امروزه با افزایش استقبال از لیزر کردن موهای زائد، دستگاه‌های مختلفی برای این کار وجود دارند، اما افراد همواره به دلیل شایعات پراکنده در این موضوع تمایل دارند قبل از انجام لیزر تحقیقات لازم را انجام دهند. ما در این مقاله طول موج‌ های کاری در دستگاه لیزر موهای زائد را بررسی می‌کنیم. در پایان این مقاله شما آگاهی کاملی از انواع طول موج‌ های به کار رفته در دستگاه‌ لیزر مو زائد بدن کسب خواهید کرد.

طول موج‌ های الکساندرایت، دایود و اندیگ چیست؟

دستگاه‌های لیزر طول موج های مختلفی دارند. طول موج های الکساندرایت، دایود و اندیگ رایج‌ترین طول موج‌ های کاری در دستگاه لیزر موهای زائد هستند. ممکن است برای شما سؤال باشد که طول موج های الکساندرایت،دایود و اندیگ چگونه کار می‌کنند. تفاوت این طول موج ها در اندازه و رنگ نور آن‌ها است. طول موج الکساندرایت یک نور مرئی به طول ۷۵۵ نانومتر است و رنگ آن قرمز روشن است. اشعه لیزر با طول موج دایود نیز یک نور مرئی به رنگ قرمز بوده و اندازه آن ۸۰۸ نانومتر است. برخلاف طول موج های الکساندرایت و دایود که نورهای مرئی بودند، طول موج اندیگ یک نور نامرئی است و در نتیجه با چشم قابل‌رؤیت نیست. اندازه طول موج اندیگ ۱۰۶۴ نانومتر است.

طول موج‌ های کاری در دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر سه طول موج

دستگاه‌های لیزر در ابتدا در کشورهای اروپایی تولید شدند و متناسب با پوست و موهای مردم اروپا بودند. به‌گونه‌ای که یک طول موج الکساندرایت برای از بین بردن موهای زائد کافی بود، اما با توسعه دستگاه‌های لیزر و استفاده از آن در کشورهای آسیایی ملاحظه شد که به دلیل تفاوت در رنگ پوست و مو بازدهی آن کاهش یافته است. از این رو برای عملکرد بهتر این دستگاه‌ها را با طول موج‌ های بالاتر تولید کردند تا همه موهای زائد را از بین ببرند. با تولید دستگاه‌های لیزر سه طول موج مشکلات قبلی حل شدند و بازدهی دستگاه‌های لیزر چند برابر شد. دستگاه لیزر سه طول موج به‌جای یک طول موج معین دارای سه طول موج متفاوت هست که این طول موج‌ ها معمولاً الکس، دایود و اندیگ هستند.

ادامه مطلب  تاثیر لیزر بر باروری: آیا لیزر باعث ناباروری می شود؟

تفاوت طول موج الکس دایود و اندیگ در دستگاه‌های لیزر

رایج‌ترین طول موج‌ های کاری در دستگاه لیزر موهای زائد سه طول موج الکس، دایود و اندیگ هستند. اگر بخواهیم آن‌ها را مقایسه کنیم، مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در اندازه طول موجشان است. طول موج اندیگ از همه بلندتر بوده و عمق نفوذ بیشتری دارد. بعد از اندیگ از لحاظ بلند بودن طول موج می‌توان گفت طول موج دایود از موج الکس بیشتر است. در نتیجه عمق نفوذ این سه طول موج مشابه نیست و موها را در عمق‌هایی متفاوتی لیزر می‌کنند. یکی دیگر از تفاوت‌های این امواج در مرئی بودن نور آن‌ها است،طول موج های الکس و دایود در دامنه نور مرئی قرار می‌گیرند، اما طول موج اندیگ یک نور نامرئی است و با چشم قابل دیدن نیست. ‌در حالی که طول موج الکس و دایود نور قرمز رنگی دارند.

برای دیدن بهترین دستگاه لیزر موهای زائد یا اینکه مقایسه دستگاه لیزر هانس با لیزر تیتانیوم پلاس لینک های گذاشته شده وارد شوید.

طول موج‌ های کاری زائد

دستگاه لیزر ۳ طول موج بهتر است یا تک طول موج؟

اغلب برای کسانی که از موهای زائد رنج می‌برند و تمایل دارند تمامی موهای زائد آن‌ها از بین روند این سؤال مطرح می‌شود که دستگاه‌های تک طول موج را انتخاب کنند یا از دستگاه لیزر ۳ طول موج استفاده کنند. اگر بخواهیم این دو نوع دستگاه را مقایسه کنیم می‌بینیم دستگاه ۳ طول موج برتری‌های بسیاری دارد که باعث می‌شود توصیه ما به شما استفاده از این دستگاه‌ها باشد؛ زیرا در مقایسه با دستگاه تک طول موج عمر تأثیر دستگاه ۳ طول موج بسیار بالاتر است‌. از دیگر مزایای دستگاه سه طول موج این است که همه موهای شمارا از بین می‌برند؛ زیرا تفاوت در اندازه طول موج‌ ها باعث می‌شود عمق نفوذ آن‌ها متفاوت باشد و در نتیجه موهای مختلف در عمق‌های متفاوت را از بین ببرد‌. این تکنولوژی جدید که سه طول موج را به‌صورت ترکیبی در یک دستگاه فراهم کرده است بازده بسیار بالایی نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر دارد. طول موج‌ های کاری در دستگاه لیزر موهای زائد معمولاً الکس، دایود و اندیگ هستند که می‌توانیم بگوییم ترکیب این سه طول موج بهتر است.

ادامه مطلب  بررسی برخی از عوارض لیزر مو

طول موج‌ های کاری در دستگاه

در نهایت

طول موج‌ های کاری در دستگاه لیزر موهای زائد متفاوت هستند. رایج‌ترین طول موج‌ ها طول موج الکس، دایود واندیگ هستند که در این مقاله به بررسی هرکدام پرداختیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم. تفاوت عمده این سه طول موج در عمق نفوذ آن‌ها است و نیز نامرئی بودن طول موج اندیگ با دو طول موج دیگر تفاوت دارد. همچنین به بررسی دستگاه‌های لیزر سه طول موج پرداختیم. باتوجه‌به پیشرفت تکنولوژی، امروزه دستگاه‌های سه طول موج جایگزین بسیار مناسبی برای دستگاه‌های قدیمی هستند؛ زیرا بازدهی بالایی نسبت به دستگاه‌های تک طول موج دارند.اگر از عوارض لیزر نیاز به مطالعه دارید لینک گذاشته شده رو دنبال کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره دستگاه لیزر مو

از طریق فرم زیر می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش و پشتیبانی درتماس باشید