مقایسه دستگاه لیزر تماسی با دستگاه لیزر غیر تماسی

دستگاه لیزر تماسی و دستگاه لیزر غیر تماسی

این روزها افراد زیادی علاقه مند به دریافت خدمات از کلینیک های زیبایی هستند. باید گفت که حذف موهای زائد از روی پوست یکی از این خدماتی است که توسط دستگاه لیزر به انجام می رسد. اما کدام دستگاه لیزر بهتر است؟
به همین مناسبت در این مقاله بر آن هستیم تا راجع به این دستگاه بیشتر بگوییم. و دستگاه لیزر تماسی و دستگاه لیزر غیر تماسی را با یکدیگر مقایسه کنیم. همراه ما بمانید.
لازم به ذکر است که دستگاه های لیزر تماسی به دستگاه های لیزر الکساندرایت و دستگاه های لیزر غیر تماس به دستگاه های لیزر دایود نیز شناخته می شوند.

مقایسه دستگاه لیزر تماسی (الکساندرایت – الکس) با دستگاه لیزر غیر تماسی (دایود)

در حال حاضر حذف موهای زائد از روی پوست توسط 3 دستگاه به انجام می رسد. این 3 دستگاه عبارتند از دستگاه لیزر shr، دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود.
لازم به ذکر است که در میان این 3 دستگاه استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود رایج تر می باشد. و استفاده از آن در میان عموم مردم از استقبال بالاتری برخوردار است.

انتخاب دستگاه لیزر مو  برای خرید

اگر هنوز در انتخاب و خرید دستگاه لیزر موهای زائد مانده اید، پیشنهاد میکنم حتما اطلاعات لازم از دستگاه شرکت ما که تنها نماینده سمی در ایران هستیم رو مطلع شوید و از نخوه فروش و پشتیبانی این دستگاه مطلع شوید.

دستگاه لیزر غیر تماسی
در ادامه این دو دستگاه را بیشتر معرفی می کنیم:

بهترین خرید دستگاه لیزر موهای زائد در شیراز را چگونه بشناسیم

به گذشت زمان و استفاده از تمامی دستگاه های لیزر بازار میتوان متوجه شد که یکی از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در بازار ایران میتوان به دستگاه لیزر آلمانی هانس اشاره کرد که جز بهترین دستگاه های بازار هست و برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید

دستگاه لیزر الکساندرایت (دستگاه لیزر تماسی)

این دستگاه لیزر توسط مهندسین آمریکایی ساخته شد و برای بار اول به واسطه شرکت کندلا به بازار عرضه گشت.
دستگاه لیزر الکساندرایت قادر است تا با طول موج 755 نانومتر کار کند و با نفوذ در عمق و ریشه فولیکول به راحتی و با کمترین درد موهای زائد را از منطقه مورد نظر حذف نماید.
گفتنی است که این دستگاه لیزر برای انواع تایپ ها و رنگ های پوستی مناسب است و مراجعه کنندگان می توانند تنها با 6 الی 8 جلسه مراجعه به کلینیک زیبایی موهای زائد بر روی بدنشان را حذف نمایند.
همچنین همانطور که پیشتر گفته شد دستگاه لیزر الکساندرایت یک دستگاه لیزر تماسی است. و چون سطح آن برخورد کمی با سطح پوست دارد استفاده از آن درد یا سوزش را در نواحی ایجاد نمی کند.
و این در حالی است که در سایر دستگاه های لیزر (دستگاه های لیزر دایود) هندپیس در تماس مستقیم با بدن قرار دارد. خبر خوش این است که در دستگاه لیزر الکساندرایت هندپیس در فاصله کمی از پوست قرار می گیرد و اینگونه تابش پرتوهای لیزر خطر کمتری را برای پوست بدن ایجاد می کنند.

ادامه مطلب  تفاوت دستگاه لیزر هانس آلمان با دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس

Air Cooling در لیزر های غیرتماسی

شایان ذکر است که ایرکولینگ Air Cooling دیگر مزیت دستگاه لیزر الکساندرایت به عنوان یک دستگاه لیزر تماسی است.
گفتنی است که کولینگ یک دستگاه جانبی است که به دستگاه لیزر متصل می شود و در حین کار می تواند سرمای مناسبی را به غشای پوست وارد نماید. انجام این فرایند در نهایت باعث می شود تا مراجعه کننده در حین کار درد و سوزش کمی را احساس نماید.
دستگاه لیزر الکساندرایت توسط شرکت های معتبری چون کندلا، نابلکس، دئوتو و… به بازار عرضه می گردد.

دستگاه لیزر دایود (دستگاه لیزر غیر تماسی)

دستگاه لیزر دایود سه دسته بندی دارد که از این میان می توان به مدل های سه طول موج، دو طول موج و تک طول موج اشاره کرد.
شایان ذکر است که دایود قادر است طول موجی معادل با 8080 نانومتر را ایجاد کند. همچنین باید گفت که دستگاه لیزر دایود در دو مدل دو هندپیس و تک هندپیس موجود است.
این دستگاه لیزر غیر تماسی عمدتا در کشورهای چین، کره و آلمان تولید می شوند. یکی از بهترین دستگاه های دایود در بازار ایران دستگاه لیزر هانس آلمان می باشد که دارای نمایندگی فعال در کشور می باشد.

دستگاه لیزر دایود

چرا دستگاه دایود در ایران پرطرفدار است؟

این دستگاه لیزر ویژگی های متعددی دارد که از این میان می توان به قیمت مناسب، کارایی ایده آل، بهره از 3 طیف موجی، جواب دهی عالی بر روی پوست مردم آسیا و … اشاره کرد.
لازم به ذکر است که وجود این ویژگی ها در نهایت باعث شده تا پزشکان و متخصصان پوست ایرانی به استفاده از آن رغبت نشان دهند.

دستگاه لیزر تماسی چه تفاوتی با دستگاه لیزر غیر تماسی دارد؟

همانطور که سابقا ذکر شد دستگاه لیزر الکساندرایت، دستگاه لیزر غیز تماسی است و دستگاه لیزر دایود، دستگاه لیزر تماسی است.
این مورد بارزترین تفاوت میان این دو دستگاه لیزر می باشد. لذا در دستگاه لیزر دایود حذف مو به شیوه تماسی به انجام می رسد. و این بدان معنا است که در زمان کار، هندپیس با سطح پوست برخورد می کند. و چنانچه این فرایند توسط یک کولینگ قوی و بدون درد در ستگاه لیزر دایود صورت پذیرد، فرایند حذف موهای زائد، بدون درد و سوزش خواهد بود.این در حالی است که دستگاه لیزر الکساندرایت یک دستگاه لیزر غیر تماسی است. از اینرو احتمال درد و سوزش به مقدار ناچیزی همچنان وجود دارد ولی در این دستگاه ها هم اگر از سیستم های aircooling قدرتمند استفاده شود درد و سوزش وجود نخواهد داشت.

دستگاه دایود و دستگاه الکساندرایت از نظر تعداد جلسات چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

طول دوره درمان بیشتر از انکه به دستگاه لیزر تماسی یا غیر تماسی بستگی داشته باشد به خود مراجعه کننده بستگی دارد بسیاری از ویژگی های مراجعه کننده به طور مستقیم در تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر تاثیر گذار است. ویژگی هایی مثل رنگ پوست، رنگ و ضخامت مو، نوع مو و …
علی‌رغم قیمت بالای دستگاه های لیزر غیرتماسی در بسیاری از موقع طول دوره درمان با دستگاه های لیزر دایود کمتر بوده و مراجعه کننده شما خوشنود تر خواهد بود.
ولی مطالب گفته شده دلیل بر این نیست که هر دستگاه لیزر دایود و هر دستگاه لیزر الکس مناسب می باشد و با استفاده از این دستگاه ها قطعا بهترین نتیجه را خواهید گرفت حتما به برند و اعتبار دستگاه های لیزر دقت ویژه شود. در همین مقاله به چند برند معتر دستگاه های لیزر الکس و دایود اشاره شد.

ادامه مطلب  آیا لیزر روی تاتو بدن تاثیرگذار هست؟

چرا در لیزر از ژل استفاده می کنند؟

معمولا در فرایند لیزر بدن با دستگاه های دایود یا غیر تماسی از ژل استفاده می کنند. دلیل آنست که ژل درد و سوزش را به میزان محسوسی کم می کند و همچنین از التهاب و تورم جلوگیری به عمل می آورد. در سوی دیگر ژل به خنک شدن بدن کمک می کند و باعث می شود تا فرد گرمای ایجاد شده توسط دستگاه را احساس نکند.
در کنار کاهش درد وسوزش حین لیزر، ژل کمک می کند تا هندپیس به راحتی روی پوست حرکت کند و تایم لیزر کوتاه تر شود.
در همین زمینه گفتنی است که دستگاه های لیزر الکساندرایت به دلیل برخورداری از سیستم کولینگ متفاوت و همچنین عدم نیاز به تماس مستقیم با پوست، یک دستگاه لیزر بدون نیاز به ژل می باشد.تجهیزات پزشکی رابین مدیکال با بهترین پشتیبانی دستگاه های لیزر بازار.

در آخر

  • در حال حاضر حذف موهای زائد از روی پوست توسط 3 دستگاه به انجام می رسد. این 3 دستگاه عبارتند از دستگاه لیزر shr، دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود.
  • در میان این 3 دستگاه استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود رایج تر می باشد.
  • دستگاه لیزر الکساندرایت یک دستگاه لیزر غیر تماسی است. و چون حین لیزر با سطح پوست برخورد ندارد و همچنین به دلیل استفاده از سیستم کولینگ aircooling در دستگاه های لیزر الکس، درد و سوزش ایجاد نمی شود.
  • در دستگاه لیزر دایود حذف مو به شیوه تماسی به انجام می رسد. و این بدان معنا است که در زمان کار هندپیس با سطح پوست برخورد می کند. ولی چنانچه دستگاه لیزر دایود از برند معتبری مثل هانس باشد با استفاده از سیستم کولینگ فوق‌العاده، درد و سوزش احساس نمی شود و عملا جزء دستگاه های بدون درد می باشد.

 

3.5/5 - (6 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره دستگاه لیزر مو

از طریق فرم زیر می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش و پشتیبانی درتماس باشید