اهمیت سیستم کولینگ در دستگاه‌های لیزر موهای زائد

کولینگ دستگاه لیزر هانس المان

کولینگ دستگاه لیزر هانس المان برای خنک‌سازی سریع دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم skin cooling دارای کنترل دیجیتال اتوماتیک و کنترل دقیق دما است.کولینگ لیزر و چیلر لیزر دو سیستم در دستگاه لیزر هستند که در این مقاله که بررسی آنها می پردازیم.

کولینگ لیزر چیست؟

درکولینگ لیزر در دستگاه لیزر اهمیت بسیاری دارد. یک جمله، کولینگ دستگاه لیزر باعث فعال شدن واحد های خنک کننده دستگاه و در نهایت خنک شدن دستگاه می شود.

انواع متداول کولینگ لیزر

در ادامه دو نوع کولینگ لیزر که معمولا در دستگاه ها استفاده می شوند را به شما معرفی میکنیم.

کانتنت کولینگ

کانتنت کولینگ در لیزر های ipl و shr، برخی از لیزرهای دایود و الکس و یگ مورد استفاده قرار می گیرد. در این کولینگ استفاده از ژل الزامی است و عدم استفاده از آن می تواند سوختگی به دنبال داشته باشد. این نوع کولینگ ارزان ترین و متداول ترین نوع کولینگ است.

ایر کولینگ

این نوع کولینگ با کمک دستگاهی به نام کرایوکولینگ، هوای خنک را مثل یک کولر گازی به روی پوست میدمد. به این شکل سوختگی پوست کم شده و به حداقل می رسد. بیشتز لیزر های الکس از این سیستم استفاده میکنند.

چیلر لیزر چیست؟

کار این وسیله کنترل دمای آب و خنک نگه داشتن آن برای تیوب لیزر است. منظور از دمای متعادل حدود ۲٠ درجه سانتی گراد است. لازم به ذکر است که تیوب لیزر بدون چیلر لیزر تنها یک دقیقا سالم می ماند و بعد از آن ترک می خورد.
نحوه کارکرد چیلرز لیزر
در چیلرز لیزر، هوای گرم با کمک چرخ ها گرمای لیزر دریافت می شود و در سمت دیگر چرخه دفع می شود. استفاده از چیلر لیزر در انواع دستگاه های لیزر از دستگاه لیزر پزشکی گرفته تا دستگاه های حکاکی الزامی است.

معرفی دستگاه لیزر

امروزه استفاده از دستگاه لیزر بدون درد برای از بین بردن موهای زائد بدن به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. کاربران زیادی از این دستگاه‌ها برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده می‌کنند. با این حال نکته مهم در این دستگاه‌ها فرایند خنک‌سازی است .در صورتی که سیستم کولیتگ دستگاه لیزر به خوبی عمل نکند باعث سوختن پوست کاربر و همچنین کاهش طول عمر لیزربار بار در دستگاه های لیزر دایود می شود.

دستگاه لیزر دایود

 

 

تاثیر کولینگ در دستگاه لیزر

شاید این سؤال را از خود بپرسید که تاثیر کولینگ در قیمت دستگاه لیزر موهای زائد مطبی چگونه است؟ برای جواب دادن به این سؤال باید ساختار سیستم skin cooling مورد بررسی قرار گیرد. در واقع دستگاه لیزر بدون درد که برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌شود، از یک فرآیند ساده برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌کند. این فرایند ایجاد حرارت به صورت لحظه‌ای برای سوزاندن ریشه مو است. در نتیجه در اثر استفاده مداوم داغ شده و بخشی از آن که با بدن در تماس است تاثیر حرارت بالا قرار می‌گیرد. به همین دلیل از سیستم کولینگ و خنک‌کننده حرفه‌ای برای خنک کردن این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

ادامه مطلب  طول موج‌ های کاری در دستگاه لیزر موهای زائد

کولینگ دستگاه لیزر چیست؟

کولینگ دستگاه لیزر برای این منظوراست که، واحدهای خنک‌کننده لیزری ویژه برای خنک‌کننده فعال می شود. خنک‌کننده‌های قوی مخصوصاً برای لیزرهای بزرگ با قدرت بالا مورد نیاز است که اطلاعات بیشتر از مشاورین رابین مدیکال رو میتوان به دست‌آورد، به عنوان مثال برای جوشکاری و برش لیزری استفاده می‌شود. این شامل لیزرهای حالت جامد و لیزرهای گازی مانند لیزرهای CO2 می شود. به طور کلی، ظرفیت خنک‌کننده مورد نیاز تنها به توان لیزر تولید شده بستگی ندارد، بلکه به راندمان پریز دیواری سیستم نیز بستگی دارد: هر چه سیستم کارآمدتر باشد، گرمای بیشتری تولید می شود.

استفاده از سیستم کولینگ دستگاه لیزر هانس المان در دستگاه‌های لیزر

سیستم کولینگ دستگاه لیزر هانس المان باعث می‌شود که دستگاه‌های لیزر در صورت تماس با پوست بدن داغ نشده و مانع سوختن پوست بدن شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که دستگاه لیزر به صورت طبیعی داغ شده و باعث کمی سوختن پوست می‌شود؛ اما استفاده از کولینگ دستگاه لیزر هانس المان باعث می‌شود که این فرآیند سوختن کمتر از حد معمول بوده و به مقدار خیلی کمی وجود داشته باشد. همچنین درد ناشی از این سوختن نیز بسیار ناچیز و در حدی بسیار کمی بوده که به راحتی قابل تحمل است.

لازم به ذکر است که کولینگ در دستگاه لیزر هانس آلمان از دستگاه های همتراز خود در بازار بسیار حرفه ای تر بوده و ترکیبی از سیستم کولینگ کمپرسوری و رادیاتوری را ارائه می دهد.

اهمیت استفاده از خنک‌کننده در دستگاه لیزر

استفاده از سیستم خنک‌کننده در دستگاه لیزر مو باعث می‌شود که قرمزی و التهاب و سوختگی پوست کمتر از حد معمول شود. در نتیجه کاربر خیلی کمتر متوجه سوزش سوختگی می‌شود. در واقع مکانیسم اصلی دستگاه لیزر از بین بردن ریشه‌های موهای زائد بدن با استفاده از حرارت است. حال همین حرارت می‌تواند در سطح دستگاه لیزر که روی پوست قرار می‌گیرد نیز تابیده شود. در نتیجه این سطح به شدت داغ شده و باعث سوختن پوست بدن شود.

سیستم خنک‌کننده در دستگاه لیزر مو باعث می‌شود که این حرارت از روی سطح دستگاه‌ها برداشته شده و به بخش‌های دیگر منتقل شود. همین امر باعث می‌شود که پوست قرمز شده و فرآیند سوختگی به شدت کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه استفاده از یک سیستم کولینگ حرفه‌ای برای خنک کردن لیزر الزامی و مهم است.

ادامه مطلب  آموزش کار با دستگاه لیزر مو

کولینگ دستگاه لیزر هانس المان

تاثیر کولینگ بر طول عمر دستگاه لیزر

تاثیر کولینگ بر طول عمر دستگاه لیزر بسیار زیاد است. استفاده از کولینگ باعث می‌شود که دستگاه شما بهتر کار کرده و عملکرد بهتری داشته باشد. در نتیجه عمر دستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند. همچنین مشتریان شما نیز دچار سوختگی نشده و رضایت آن‌ها به خوبی جلب می‌شود.

در فرایند تاثیر کولینک بر طول عمر دستگاه شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که

 در دستگاه لیزر مو چیلر اکسترنال بهتر است یا داخلی؟

برای جواب دادن به این سؤال که چیلر اکسترنال بهتر است یا داخلی، باید مدل دستگاه خود و فرآیند کار کردن به آن را به خوبی دانید. فرآیند کارکرد چیلر اکسترنال به این صورت که گرمای محیط و دستگاه‌ها را گرفته و با تهویه هوا، هوای خنک را جایگزین آن می‌کند. حال اگر این چیلر در داخل دستگاه باشد، باعث می‌شود که بدنه دستگاه بزرگ‌تر از قبل شده و بر وزن دستگاه اضافه شود.

علاوه بر این در دستگاه هایی که از کولینگ داخلی دارند خنک کاری با استفاد از سیستم رادیاتوری و فن انجام شده که دمای سر هندپیس هم به وسیله قطعه ای بنام TEC پایین می آید ولی لیزر هایی که چیلر خارجی را بکار می گیرند با استفاده از یک کمپرسور و گاز مایع تا حد زیادی دمای آبی که وارد لیزربار و هندپیس دستگاه شده پایین می اید.

پس می توان نتیجه گرفت که در چیلر های اکسرنال وابستگی به دمای هوای محیط تا حد زیادی از بین می رود ولی در کولینگ های داخلی عمدتا وابستگی به دمای هوای محیط ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

لازم به ذکر است که در دستگاه لیزر هانس آلمان از هر دو روش کولینگ به صورت همزمان استفاده می شود و بازدهی در دستگاه بسیار بیشتر است.

بهترین دستگاه لیزر با سیستم خنک‌کننده کولینگ دستگاه لیزر هانس المان

همانطور که در پاراگراف های قبل نیز ذکر شد سیستم کولینگ در بهترین دستگاه های لیزر از دو جهت اهمیت دارد یکی اینکه از احساس درد و سوزش در مراجعه کننده جلوگیری میکند و همینطور به واسطه کولینگ قوی طول عمر دستگاه لیزر به مراتب بالا می رود.

همینطور بیان شد که در لیزر های دایود سیستم کولینگ عمدتا به صورت چیلر اکسترنال و چیلر داخلی کار می کنند. در دستگاه لیزر هانس آلمان برای سیستم خنک‌کننده ترکیبی از کمپرسور، رادیاتور، فن و tec بکار گرفته شده است تا کولینگ این دستگاه یکی از بهترین کولینگ ها در دستگاه های لیزر بحساب آید.انواع دستگاه لیزر با کاربرد های متفاوت در مراکز استفاده می شود. چیلر لیزر و کولینک لیزر دو سیستم مهم در این دستگاه ها هستند که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم.

 سیستم خنک کننده در دستگاه لیزر مو

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره دستگاه لیزر مو

از طریق فرم زیر می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش و پشتیبانی درتماس باشید